Description
- Conceptual foundations
- The Marketing Environment
- Customer Buying Behavior, customer acquisition and retention
- Value-based marketing
- Developing and Managing Products
- Pricing Concepts / Setting Prices
- Marketing in a digital world
- Marketing communications
- Distribution channels
Finalité
This course explores the key concepts and processes of marketing, from the perspective of the general manager, customer analysis (including customer behavior and market segmentation) and the basic principles of marketing strategy (involving product policy, pricing, communication, and channels of distribution). Issues of marketing in a digital world are also considered.
Public
Master in Management M1 Group: Core curriculum
- Nombre d’ECTS
- 4
- Modalité(s) d'évaluation
- Contrôle continu
- Examen final
- Date de début de validité
- Date de fin de validité
- Déployabilité
- Offre déployable dans le réseau en cas d'agrément
Diplômes dans lesquels apparaît cette UE
- Diplôme d'établissement Master of Science in Management parcours E-business and digital marketing
- Diplôme d'établissement Master of Science in Management parcours International Business and Corporate Development
- Diplôme d'établissement Master of Science in Management parcours Project Management
- Diplôme d'établissement Master of Science in Management parcours Sustainable Development and Quality Management
- Master Droit, économie et gestion mention entrepreneuriat et management de projet parcours Project Management and Business Engineering
- Master Droit, économie et gestion mention management stratégique parcours International Business and Corporate Development
- Master Droit, économie et gestion mention marketing, vente parcours E-Business and Digital Marketing
- Master Droit, économie et gestion, mention gestion de l'environnement parcours Sustainable Development and Quality Management