Management Accounting
Description
- INTRODUCTION TO MANAGEMENT ACCOUNTING
- PRODUCT COSTING
- STANDARD COSTS AND INTRODUCTION TO VARIANCE ANALYSIS
- THE MANAGEMENT CONTROL PROCESS
- STRATEGIC PLANNING AND BUDGETING
Finalité
This course seeks to provide participants with an introduction to management accounting which combines key data to support managers for planning, controlling and making decisions in order to ensure that the firm uses its resources wisely and generates profits accordingly. It also explains why ethics and standards of ethical conduct are important to accountants.
Description des modalités d'évaluation
Participation : 10%.
1 intermediate exam : 40%.
1 final exam during examination week : 50%
Public
Master in Management MIM M1 Group: Core Curriculum
- Nombre d’ECTS
- 4
- Durée en nombre d'heures
- 40.00
- Nb d'heures de TP
- 20.00
- Type de notation
- Notation chiffrée (sur 20)
- Moyenne pour valider l'UE
- 10.00
- Modalité(s) d'évaluation
- Contrôle continu
- Examen final
- Année de création
- 2017
- Date de début de validité
- Date de fin de validité
- Déployabilité
- Offre déployable dans le réseau en cas d'agrément
- Examen national
- Oui
- Diplôme d'établissement Master of Science in Management parcours E-business and digital marketing
- Diplôme d'établissement Master of Science in Management parcours International Business and Corporate Development
- Diplôme d'établissement Master of Science in Management parcours Project Management
- Diplôme d'établissement Master of Science in Management parcours Sustainable Development and Quality Management
- Master Droit, économie et gestion mention entrepreneuriat et management de projet parcours Project Management and Business Engineering
- Master Droit, économie et gestion mention management stratégique parcours International Business and Corporate Development
- Master Droit, économie et gestion mention marketing, vente parcours E-Business and Digital Marketing
- Master Droit, économie et gestion, mention gestion de l'environnement parcours Sustainable Development and Quality Management