E - Business
Code
USM311
Description
- What is E-Business?
- The Evolution of e-Commerce in BRIC Countries
- Digitalisation of business model
- Dashboard and KPI to digitalize a BM
- BM Digitalization and mass consumption product
Finalité
This course introduces the principles of e-commerce, the various social networks and the main levers (display, search, e-mailing) for online advertising while integrating the concept of acquisition cost. The main principles of site design are presented as well as the important elements of SEO (natural referencing) and the tools of CM (community management).
Public
Master in Management MIM M1 Group: Core Curriculum
- Nombre d’ECTS
- 4
- Modalité(s) d'évaluation
- Contrôle continu
- Examen final
- Projet(s)
- Date de début de validité
- Date de fin de validité
- Déployabilité
- Offre déployable dans le réseau en cas d'agrément
Diplômes dans lesquels apparaît cette UE
- Diplôme d'établissement Master of Science in Management parcours E-business and digital marketing
- Diplôme d'établissement Master of Science in Management parcours International Business and Corporate Development
- Diplôme d'établissement Master of Science in Management parcours Project Management
- Diplôme d'établissement Master of Science in Management parcours Sustainable Development and Quality Management
- Master Droit, économie et gestion mention entrepreneuriat et management de projet parcours Project Management and Business Engineering
- Master Droit, économie et gestion mention management stratégique parcours International Business and Corporate Development
- Master Droit, économie et gestion mention marketing, vente parcours E-Business and Digital Marketing
- Master Droit, économie et gestion, mention gestion de l'environnement parcours Sustainable Development and Quality Management